ANNONS

Designikonen lanserar e-handel med Stayhard-grundaren

Joakim Naumburg och Lars Wallin.

"Vill att fler ska kunna bära min design".

ANNONS

Lars Wallin, av Sveriges absolut mest kända modeskapare som klätt både kändisar och kungligheter, lanserar ett internationellt, digitalt modehus. Alltså en e-handel. Till sin hjälp har han Joakim Naumburg, grundare av modeföretaget Stayhard, som majoritetsägare. Tillsammans ska de skapa ”World of Lars Wallin”.

Målsättningen är nå ut till en ny och bredare målgrupp. Fokus kommer att ligga på ready-to-wear-kollektioner.

Efter nästan 30 år i branschen har jag byggt upp ett starkt varumärke inom couture och etablerat mig väl i Sverige. Jag har sedan länge känt att jag vill att fler ska kunna bära min design. För att kunna realisera detta har jag arbetat tätt med styrelseordförande Joakim Naumburg som har en lång karriär inom e-handel och bolagsbyggande bakom sig, säger Lars Wallin i ett pressmeddelande.

E-handelsresan inleds med tre kollektioner: Lars Wallin V, Lars Wallin Collection och Lars Wallin Jewelry som säljs på larswallin.com. Framgent kommer även nya kollektioner och undervarumärken att skapas. Och det kan bli mer än ”bara” klädkollektioner.

Det är otroligt spännande att få vara med och förvalta och utveckla detta starka varumärke med dess enorma potential, säger Joakim Naumburg. Lars har ett otroligt öga för design som han inte kompromissar med. Tillsammans med vår engagerade styrelse och drivna organisation skapar vi goda förutsättningar för att skapa World of Lars Wallin, säger Joakim Naumburg.

Nils Lund
nils@ehandel.se