Vi skrev nyligen om Caliroots byte av betalbolag i Norden. Nu fortsätter klädföretaget att organisera om och tar in konsultbolaget Omniarch, som får uppdraget att sköta rollen som marknadschef.
Vi är väldigt glada över förtroendet att bli Caliroots tillväxtpartner. De är ett framåtlutat bolag med höga ambitioner och vi är taggade på att ta bolaget till nästa nivå. Vi kommer att fylla rollen som Caliroots CMO, säger Pelle Pettersson, vd på Omniarch, i ett pressmeddelande.
Caliroots levererade nyligen ett bokslut med minus 40 miljoner kronor på resultatraden. Ett jätteras från negativa nio miljoner kronor året innan.
LÄS ÄVEN: Caliroots gjorde förlust på 40 miljoner – tar in nytt kapital
Tanken är nu att Omiarch, som består av ett team seniora konsulter inom e-handel, marknadsföring och digital tillväxt, ska leda Caliroots tillväxtresa online och hjälpa företaget att vända trenden.
Omniarch sitter inne på precis den kompetens vi behöver för att optimera vår digitala affär. Jag ser fram emot en spännande och framgångsrik höst tillsammans med gänget på Omniarch, säger Andreas Koschnike, vd på Caliroots.
LÄS ÄVEN: Caliroots byter ut Klarna – ”kommer bli väldigt bra för oss”