Skönhetsföretaget Lyko blir nästa aktör att hoppa på mjukvarubolaget Bambusers produkt Live Video Shopping. Man har skrivit ett 12 månader långt avtal med en månadslicens i kombination med en rörlig kostnad, som varierar beroende på användning.
Vi på Lyko värdesätter servicen till våra kunder högt och därför är det spännande att testa nya lösningar som ger en interaktiv kunddialog och därmed en förbättrad upplevelse, säger Rickard Lyko, vd på Lyko, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Historien om Lyko.se – ”man ska inte digitalisera allt”
Sedan tidigare använder NA-KD, Monki och Bianca Ingrossos Caia Cosmetics sig av tjänsten, där handlaren kan streama live, interagera med sina kunder och samtidigt sälja sina produkter direkt i sändningen.
Vi är glada och stolta över att kunna locka ännu ett starkt varumärke till vår växande kundportfölj och på så vis bekräfta potentialen i vår Live Video Shopping som är först i sitt slag på den europeiska marknaden”, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.
Live-video-shopping är ett väl etablerat fenomen Asien, men huruvida det blir framgångsrikt här i Sverige återstår att se.