Betalbolaget Klarna är kända för sina marknadsföringskampanjer, som exempelvis Smoooth. Senast rekryterade de världsartisten Snoop Dogg till satsningen, bland annat för att få ruljans i USA.
LÄS ÄVEN: Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna
Deras senaste marknadsföringsknep involverar istället kända e-handlare. Betalbolaget har helt enkelt intervjuat e-handlare som Pär Svärdsson (Apotea), Daniel Mühlbach (Footway), Alexander Hars (Alva) och grundarna av e-handeln Soft Goat, Stephanie Bergströms och Erik Magnuson.
LÄS ÄVEN: Collector öppnar nätbutik med visionära e-handlare
Klarna kallar marknadsföringskampanjen för “Entreprenörerna” och det handlar om att inspirera och förmedla de olika ledarnas syn på sin verksamhet.
Vi dyker ner i personliga egenskaper, vi gräver fram små anekdoter som fått stor betydelse och vi har lagt kraft vid att få fram de personliga egenskaper som kännetecknar entreprenörerna. Det blir både spännande och underhållande och jag tror många kan finna stort värde i att ta del av detta, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna i Sverige, i ett pressmeddelande.
Pär Svärdson berättar bland annat att han beställer från sin egen nätbutik flera gånger i veckan, för att känna på kvalitén i leveransen. Han förstår samtidigt inte varför inte fler testar sina egna tjänster. Daniel Mühlbach ska bland annat prata om vikten av företagskultur och lärdomar från andra entreprenörer.
Företagskulturen är helt avgörande för att ett företag ska bli framgångsrikt, säger Daniel Mühlbach i Entreprenörerna.