ANNONS

Sålde Bamba.se - här är hans nya projekt

Anders Danielson
Foto: Woolman.se

"Har själv fått uppleva hur det är att starta företag från grunden".

ANNONS

För ungefär ett decennium sedan startade försäljningen hos nätbutiken Bamba.se, med ett sortiment bestående av bland annat leksaker och barnkläder. Bamba grundades av bland andra Anders Danielson, som också hade rollen som företagets vd. Det var därmed han som uttalade sig när nätbutiken så småningom såldes vidare till Adlibrisgruppen.

LÄS ÄVEN: Adlibrisgruppen köper upp leksaksbutiken Bamba.se

Nu har Anders Danielson fått ett nytt uppdrag i form av delägare hos e-handelsleverantören Woolman, en digital byrå som fungerar som en partner till e-handelsplattformen Shopify.

Bamba-resan var otroligt lärorik. Jag har själv fått uppleva hur det är att starta företag från grunden, skapa tillväxt genom e-handel och vilka fällor man ska undvika. Framförallt vet jag hur hämmande en IT-lösning som baseras på en stor IT-avdelning alternativt mycket konsulter kan vara och det är en av många anledningar till att jag tror så mycket på Woolman och molnbaserade eco-system som Shopify, säger Anders Danielson i en kommentar.

"Resurserna gick alltför mycket till teknik"

Enligt egen utsago är Woolman ett av de största partnerföretagen till Shopify i Europa. Bland bolagets kunder finns företag som Fiskars och Fazer.

Anders Danielson ser fram emot att hjälpa handlarna på deras fortsatta resa framåt

Våra resurser på Bamba gick med tiden alltför mycket till teknik istället för marknad och tillväxt. Woolman har hittat ett koncept som maximerar fokus på tillväxt och där tekniken helt enkelt fungerar.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se