Blocket mångrekryterar och tillsätter fyra nya marknadsplatsdirektörer inom fyra olika områden; fordon, köp & sälj, jobb och nya satsningar.
Så sent som i januari tillträdde Pernilla Nissler vd-rollen på Blocket. Hennes uppdrag är att öka tillväxten i bolaget och under hennes regi har två nya kategorier, resor och utbildning, lanserats på marknadsplatsen. Nu blev det även dags att förstärka Blocket-teamet.
LÄS ÄVEN: Utvecklade Tele2 – Nu ska hon ta Blocket till ny nivå
De som kliver in i bolaget är Henrik Littorin som tar sig an uppdraget som marknadsplatsdirektör för fordon. Han har tidigare varit på Schibsted, drivit en startup inom FinTech samt arbetat och suttit i ledningsgruppen för KVD-gruppen, som är en online-marknadsplats för bilar. Han har lång erfarenhet av digitala affärer och stor kunskap om bilindustrin.
Annette Karlberg rekryterades till affärsutvecklare på Blocket i mars i år, och nu kliver hon in i rollen som marknadsplatsdirektör för köp & sälj istället. Dessförinnan var hon ansvarig för den svenska marknaden på Shpock.
Den tredje personen är Alexander Greidinger som blir marknadsplatsdirektör för jobb. Han var tidigare i år med i framtagandet av Blocket Utbildning och har tidigare även varit ansvarig för Blocket Bostad. Alexander ska ha 10 års erfarenhet av att bygga upp, lansera och driva digitala produkter och tjänster på marknadsplatser.
Den som tar på sig uppdraget som marknadsplatsdirektör för nya satsningar på Blocket är Tobias Calminder. Han har en lång karriär inom Schibsted Media Group, mediekoncern som bland annat står bakom Blocket, där han bland annat har varit med och internationaliserat Blocket-konceptet.
Jag ser fram emot vad Annette, Henrik, Alexander och Tobias kommer bidra med inom sina respektive områden och hur vi tillsammans kan driva Blocket till att bli en än mer användarvänlig och innovativ sajt. Tillsammans ska vi skapa morgondagens marknadsplats, säger vd:n Pernilla Nissler.