Skönhetsmärket Swiss Clinic har under de senaste åren expanderat både på nätet och i den fysiska retail-världen, och siktet har hela tiden varit inställt på att växa utanför Sverige.
LÄS ÄVEN: Swiss Clinic går från e-handel till aggressiv retail-expansion
Samarbetar med tysk skönhetsjätte
Nu meddelar Swiss Clinic att företaget är etablerat på tio marknader, samt att ett samarbete med den tyska skönhetsjätten Flaconi ska ta bolaget till nya marknader. Sedan tidigare säljer Swiss Clinic även via e-handelsaktörer som Amazon och Fenwick.
LÄS ÄVEN: E-handlare om att sälja i Amazons nätbutik
För att ta företaget vidare ut i världen har Swiss Clinic rekryterat en ny marknadschef, eller CMO. Hon heter Linda Hellquist och får nu bland annat ansvaret för att stärka företagets "befintliga position online".
- Det är fantastiskt spännande att få jobba med ett mindre och galet snabbrörligt varumärke som Swiss Clinic. Jag fullkomligt älskar produkterna och är så oerhört imponerad av det bolag som Sebastian och Fredrik har byggt. Nu ser jag fram emot att vara med och ta Swiss Clinic till nästa nivå! säger Linda Hellqvist i ett pressmeddelande.
Har jobbat på Oriflame och Google
Swiss Clinics nya CMO kommer närmast från Oriflame, där hon i sin roll som "Senior Director Global Digital" arbetade med att rulla ut företagets e-handel globalt. Hon har också ha haft ledande roller inom försäljning och marknadsföring hos Google.
- Vi hade haft ögonen på Linda ett bra tag. Hennes track record inom ledarskap, erfarenhet från snabbväxande miljöer och en mycket god förståelse för skönhetsmarknaden är några av egenskaperna vi föll för. Swiss Clinic är i en expansiv fas med globalt fokus och Lindas erfarenhet kommer att komma väl till hands, säger Sebastian Gordon, vd på Swiss Clinic.
I samband med att Linda Hellquist tillträder sin nya tjänst, tar hon även plats i bolagets ledningsgrupp. Där får hon sällskap av bland andra Richard Roth, som nyligen lämnade Klarna för att bli ny COO hos Swiss Clinic.
LÄS ÄVEN: Swiss Clinic ökar takten - lanserar e-handel i Benelux