ANNONS

Fyra år efter uppköpet: Hejdå DIBS!

Fusioneras med moderbolaget.

ANNONS

Betaljätten Nets köpte i slutet av 2014 upp betalföretaget Dibs, som är stora inom nätbetalningar och ett företag som många e-handlare förmodligen är bekanta med. Nu meddelar Dibs att det är dags att integreras fullt ut med moderbolaget. En fusion inleddes tidigare i år.

Under det fjärde kvartalet kommer varumärket Dibs försvinna och betalbolagets tjänster kommer därefter att gå under namnet Nets. Ett namn som förstås passar utmärkt när man håller på med nätbetalningar.

E-handel är ett strategiskt viktigt område för Nets-koncernen. I vår ambition att bli bäst i Europa på betalningar är ett viktigt steg att integrera DIBS fullt ut med Nets, genom det kan vi bättre nyttja all värdefull kompetens och expertis inom DIBS samt bli tydligare mot marknaden genom att agera under samma varumärke, säger Patrick Höijer, Sverigechef för Nets.

Integrationen sägs ge flera fördelar för Dibs 15 000 nätbutikskunder i Norden.

Det ger på sikt mer möjligheter till europeisk expansion och bättre tillgång till Nets hela produkterbjudande, såsom omnikanallösningar, lojalitet, e-kvitton samt inlösen och betalterminaler, meddelar Dibs.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se