E-handelsföretaget Desenio, som sĂ€ljer posters och tillbehör pĂ„ nĂ€tet, har gjort en stark resa sedan starten för ett par Ă„r sedan. Bolaget har ökat sin omsĂ€ttning kraftigt för varje Ă„r som gĂ„tt, och dessutom vuxit med lönsamhet.Â
LĂS ĂVEN: Desenios braksuccĂ©: FrĂ„n 99 till 237 miljoner pĂ„ ett Ă„r
Nu har företagets siffror för 2018 offentliggjorts, och det Ă€r Ă€nnu ett succĂ©Ă„r som visas upp. Under 2018 vĂ€xte Desenio med nĂ€ra 80 procent, vilket innebĂ€r att bolagets omsĂ€ttning nu Ă€r uppe i drygt 425 miljoner kronor.Â
Samtidigt vĂ€xte resultatet med 67 procent till 122 miljoner kronor.Â
Nya marknader bidrog till positivt resultat
Som Ehandel tidigare har berĂ€ttat har Desenio satsat stort pĂ„ att etablera sig pĂ„ nya marknader, och under 2018 lanserade företaget lokala sajter i bland annat Ăsterrike, Schweiz, Belgien och Australien.
Nya marknader i kombination med fortsatt god tillvĂ€xt pĂ„ befintliga marknader har bidragit till ett positivt resultat, skriver företaget i sin Ă„rsredovisning. Â
LĂS ĂVEN: Desenio storsatsar inför julen - fyra nya sajter i ett svep
Var Desenio landar för 2019 Ă„terstĂ„r förstĂ„s att se, men företaget har gott hopp om Ă€nnu ett starkt Ă„r.Â
Bolaget förvÀntas under 2019 fortsÀtta med god tillvÀxt, dels pÄ befintliga marknader men Àven i kombination med att öppna lokala webbutiker i fler lÀnder.
MISSA INTE: Exklusivt: Desenios VD Fredrik Palm kommenterar de nya siffrorna