Nu satsar ännu ett företag på digitala prisskyltar. Sedan 2015 har vi hunnit berätta om ett flertal företag som har gjort den här typen av omnisatsning, bland annat elektronikaktörerna MediaMarkt och Elgiganten samt hemmafixarkedjan Jula.
LÄS ÄVEN: Jula: ”Upplevelsen i varuhusen närmar sig webben”
Och den här gången är det NetOnNet som har tagit sig an att byta ut alla prisetiketter i sina fysiska butiker, till en digital version. Det skriver Market.
Vi har lagt energi och fokus på viktiga projekt som stödjer digitalisering, i syfte att möjliggöra en bättre kundupplevelse, säger Susanne Holmström, vd på NetOnNet.
Vi undersöker ny teknik som kan göra upplevelsen ännu enklare och bättre i såväl den digitala som den fysiska kundresan.
Prisskyltarna ska knyta ihop elektronikkedjans fysiska butiker med e-handeln, och säkerställa att det alltid är samma pris online som offline.
De frigör tid för oss, som vi kan nyttja till ännu mer kundfrämjande åtgärder, säger hon.
Förutom butikernas digitalisering jobbar NetOnNet även på en del andra områden. Bland annat på att förbättra last mile-upplevelsen med nya fraktsätt och snabbare samma dag-leveranser, samt med företagets service- och garantihantering.
Vi kommer även att förenkla returhanteringen för kunderna inom kort.
Vi arbetar konstant med att utmana och ifrågasätta om vi kan göra saker annorlunda och bättre, avslutar Susanne Holmström.