ANNONS

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen
Nostos VD Jim Löfgren

Vill göra e-handeln superpersonlig.

ANNONS

I början av sommaren kunde vi berätta att Nosto, som arbetar med personalisering, hade stärkt upp med en ny ledning.

LÄS ÄVEN: Nosto expanderar - de tar över som VD och Nordenchef

"Kan ge unika shoppingupplevelser"

Nu genomför e-handelsleverantören fler förändringar, och denna gång handlar det om nyheter för e-handlarna. Med ökat fokus på AI och maskininlärning är meningen att Nosto ska kunna hjälpa e-handlarna till bättre kundrelationer och därmed ökad försäljning.

- Nu lanserar vi framtidens plattform för mer personlig e-handel. Det handlar om tre delar; Content Personalization, Segmentation och Insights. Sammantaget innebär det här att e-handlare nu kan ge helt unika och riktade shoppingupplevelser till olika typer av kunder, säger Nostos vd Jim Löfgren i ett pressmeddelande.

Och det nya personaliseringsupplägget uppges omfatta flera kanaler.

- Vi kan fördjupa kundens relation till varumärken genom bland annat webb, e-post, popup-erbjudanden, Facebook- och Instagram-annonser, och de nya lanseringarna innebär att vi nu även kan styra tillhörande innehåll baserat på konsumentens intressen, fortsätter Jim Löfgren.

Drar fördel av all samlad data

Nostos tjänst har historiskt byggt på att e-handlare får möjlighet att visa upp olika produkter beroende på vem som besöker sajten. Kunden får helt enkelt rekommendationer beroende på vad hon eller han har tittat på eller handlat tidigare.

Med den uppgraderade plattformen utlovar Nosto, som enligt egen utsago samarbetar med 2 500 varumärken inom e-handel, "en ny dimension i kundrelationen".

- När vi lanserade Nosto var vårt fokus att ge individuella produktrekommendationer i online-butiker med hjälp av AI. Nu har vi tagit nästa steg genom att använda hela vår tillgång till data för att skapa en helt ny shoppingdimension. I korthet handlar det om att nu även innehåll skräddarsys för varje användare och för alla digitala kanaler, avslutar Jim Löfgren.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap