Parfym.se har sålt parfymer på nätet sedan 2005 och har sedan dess visat upp en stadig tillväxt samtidigt som företaget varit lönsamt i alla år. Förra året passerade omsättningen 200 miljoner kronor och nu firar företaget med att öppna sin första fysiska butik.
Den ligger på Frölunda Torg i Göteborg och kommer att ha öppet från och med i dag. Satsningen blir dock inte Parfym.se:s första i den fysiska världen. Tidigare i år öppnade företaget en salong i Stockholm.
Vi har sedan starten 2005 haft en kundfokuserad strategi där vi jobbat datadrivet för att optimera upplevelsen för våra kunder online. Resultatet har varit konsekvent hög kundnöjdhet och det är något som vi är riktigt stolta över. Nu har vi tagit de första stegen till att nå våra kunder även i fysiska miljöer, först med en egen frisörsalong och nu med Parfym.se-butiken. Precis som på webben kommer vår högsta prioritet i butiken vara att kombinera en riktigt bra köpupplevelse med riktigt bra priser, säger Darko Drašković, vd på Parfym.se, i ett pressmeddelande.
Tog över konkurrentens lokaler
Även den nya butiken, som har en yta på 200 kvadratmeter, kommer att ha en yta avsedd för skönhetsbehandlingar. Dessutom planerar Parfym.se att erbjuda "ett stort sortiment av populära och exklusiva varumärken till bra pris".
Lokalen har företaget tagit över av Grand Parfymeri, som gick i konkurs tidigare i år.
LÄS ÄVEN: Snipp snapp slut så var Grand Parfymeri slut
Vi har letat efter rätt lokal i över ett år. Göteborg är en av de städer där vi har starkast position online, så när Grand Parfymeri stängde igen i somras öppnades en möjlighet att dels ta över en av deras bäst presterande butiker och dels kroka arm med deras mycket kunniga och erfarna medarbetare. Vi är väldigt glada att många av de tidigare Grand-medarbetarna valt att teama upp med oss på vår resa med Parfym.se, säger Darko Drašković.