I jakten på perfekt omnikanal har allt fler handlare under de senaste åren valt att införa digitala skärmar i sina fysiska butiker. Ett av bolagen som har satsat starkt på att ta fram för ändamålet lämpliga skärmar är Touchtech, som vi tidigare har berättat om.
LÄS ÄVEN: Omnikanallösningen som skördar fler butikskunder
Varorna skickas från e-handelslager
Nu meddelar Touchtech att företaget - tillsammans med sneakersmärket Sneaky Steve och det nya modemärket Wacay - ska öppna vad som ska vara en helt ny typ av tillfällig fysisk butik. Den har fått namnet The Fitting Room, och slår upp porten i Göteborg den 11 oktober.
Göteborgs nya popup-butik: The Fitting Room
I den 63 kvadratmeter stora butiken ska kunderna kunna titta på och prova märkenas fulla sortiment, men den som vill handla kan inte förvänta sig att ta med varan därifrån. Alla inköp görs nämligen från Touchtechs skärmar, varpå beställningarna skickas ut till kunderna direkt från Wacays och Sneaky Steves e-handelslager. Butiken har dock medarbetare, men de ska i första hand arbeta med att ge kunderna service.
- För oss på Sneaky Steve svarar The Fitting Room upp mot många av de utmaningar som vi har med traditionella återförsäljare. Här ges kunderna möjlighet att utforska, prova och beställa skor från hela vårt tillgängliga online-sortiment. Tack vare att kunden provat ut skon innan beställning, drabbas vi inte heller av någon kostsam returhantering, säger Måns Månsson, vd och grundare Sneaky Steve, i ett pressmeddelande.
"Framtidens butik"
Han får medhåll av butikskollegan Jonas Eriksson, som är vd och grundare på Wacay.
- The Fitting Room är på många sätt vad vi önskar av framtidens butik. En arena för upplevelser av varumärket i en sammanhållen kundresa mellan digitala och fysiska kanaler. Här får vi möjlighet att bygga en relation med våra kunder genom att presentera storyn om Wacay och våra produkter, säger Jonas Eriksson.
Bakom The Fitting Room står Touchtech och techbolaget Vertiseit. Butiken kommer att hålla öppet i en månads tid. Touchtechs teknik har tidigare använts av bland andra Twilfit, Eton Shirts och Joy.