ANNONS

Skånska Byggvaror snor tillbaka sitt e-handelsproffs

Skånska Byggvaror snor tillbaka sitt e-handelsproffs
Charlotte Wennberg

Ska leda omnikanalarbetet.

ANNONS

Att leda en intensifierad satsning på kundmöten i digitala kanaler. Det blir huvuduppgiften för Skånska Byggvarors nya rekrytering. Charlotte Wennberg heter hon och kommer att iträda rollen som Digital kommersiell chef.

Varit e-handelsansvarig på andra företag

Hennes senaste tjänst har varit som e-handelsansvarig för Willab Garden och innan det har hon haft en liknande roll på företaget Search Integration.  Enligt Mikael Jonsson, som är omnikanalchef på Skånska Byggvaror, så kommer hennes e-handelskunskaper att komma väl till pass när företaget nu ytterligare ska utveckla sitt omnikanalkoncept.

- Charlotte Wennberg har en mångårig och e-handelsfokuserad bakgrund och kommer till oss med stor kunskap om digitala kundmöten och har även gedigen erfarenhet från försäljning av förädlade byggvaror. Med hjälp av de senaste digitala tjänsterna finns en stor potential att förbättra köpupplevelsen och vi strävar efter att ligga i utvecklingens framkant för att vara maximalt värdefulla för kunden, säger han i ett pressmeddelande.

Även tidigare jobbat för Skånska Byggvaror

Men Charlotte Wennberg är ingen nykomling på Skånska Byggvaror. Mellan 2005 och 2011 var hon företagets webbstrateg. Nu ser hon fram emot att återvända till företaget med start nästa vecka.

- Jag ser fram emot att återvända till ett företag som verkligen utvecklats starkt inom omnikanalhandel. Vi ska arbeta hårt för att utveckla såväl våra digitala kanaler som våra butiksupplevelser så att dessa överlappar och stärker varandra. Genom att göra e-handel mer fysisk, med verklighetsnära produktupplevelser, kan vi bli mer personliga och intressanta i vår kontakt med kunderna. Så blir kundresan ännu bättre och e-handel och butiker bildar en bra helhet i kundupplevelsen, säger hon.

Michell Grönlund