Blivakker.no är den bästa norska e-handeln, både enligt de norska konsumenterna och andra norska e-handlare. I alla fall om man ska gå efter prisutdelningen på e-handelsfesten “NXT – The Transformation of Retail” som gick av stapeln i Oslo i går.
"Kvällens stora överraskning"
Under kvällens sedvanliga award-moment fick nämligen Blivakker.no ta emot priset Årets e-handel, ett pris som branschtidningen och medarrangören Netthandel.no har varit med och tagit fram.
Precis som när vi på Ehandel.se tidigare i år lät er e-handlare rösta fram Mathem.se som er favoritbutik, har de norska e-handlarna fått några veckor på sig att lämna besked om vilken norsk nätbutik de tycker gör det bästa jobbet.
- Det här priset hade vi absolut inte trott att vi skulle få. Det blev definitivt kvällens stora överraskning för oss. Tack till alla e-handelskollegor i hela landet som har röstat på oss, sade Blivakkers VD Silvia Melin till Netthandel.no direkt efter prisutdelningen.
Bakom Blivakker står för övrigt Brandsdal Group, som också äger skönhetsbutiken Cocopanda som har lokala butiker i de olika nordiska länderna. Enligt Ehandelsindex är Cocopanda ett av de e-handelsföretag som växer allra snabbast just nu.
Konkurrenter delade på folkets pris
Senare under kvällen fick Blivakker.no även ta emot priset “Folkets Nettfavoritt 2017” i kategorin för butiker som omsätter över 100 miljoner kronor. Precis som namnet antyder har vinnaren av det priset röstats fram av de norska konsumenterna. Priset delas även ut till ett företag som omsätter under 100 miljoner, och i den gruppen var det Blivakkers konkurrent Coverbrands.no som tog hem medaljen.
Galans fjärde och sista pris - Årets Omnikanal - gick till blomsterföretaget Mester Grønn.