ANNONS

Leverantör satsar internationellt efter två års utveckling

Leverantör satsar internationellt efter två års utveckling
Johan Lindstedt, vd på Starweb

E-handlarna slipper ha priser i stil med 38,43 euro.

ANNONS

För någon vecka sedan kom nyheten att plattformsleverantören Starweb hade laddat upp för en händelserik höst genom att anställa ett helt gäng nya medarbetare.

LÄS ÄVEN: Sex nyanställningar i ett svep hos e-handelsleverantören

Och nu klarnar bilden av vad den utökade personalstyrkan egentligen ska jobba med. Starweb har nämligen släppt flera nya funktioner, som ska göra det lättare för e-handlare att växa internationellt. E-handelskunder till leverantören kan nu få tillgång till tjänster som "Multivaluta" och stöd för flera olika språk.

"Priset blir korrekt och konkurrenskraftigt"

Genom att ha flera standardvalutor i sin webbshop kan man få priserna att se mer enhetliga ut, till skillnad från om man översätter rakt av från en standardvaluta till andra valutor. ‘

- Istället för att översätta priset rakt av från en valuta till en annan, anpassar Multivaluta priset efter den specifika marknaden så det översatta priset går i linje med marknadens prisutseende till exempel €39 istället för €38,43 Priset blir korrekt och konkurrenskraftigt, skriver Starweb i ett pressmeddelande.

Vad gäller stödet för flera språk, så gäller det både administratörs- och butiksdelen. De e-handlare som har sin butik hos Starweb ska nu kunna välja mellan engelska, svenska, norska, danska, finska, tyska, spanska och franska.

- Användningen av lokala språk och valutor gör att man kommer närmare kunden och effekten blir fördelaktig ur ett SEO-perspektiv som ökar synligheten på Google, ökar trafiken till e-handeln och därmed också försäljningen.

LÄS ÄVEN: Starweb först ut med Babs Paylinks e-handelslösning

"Otroliga möjligheter till e-handlare"

Enligt Starweb växer internationell e-handel med 25 procent årligen, och företaget ser fram emot att låta e-handlarna ge sig i kast med användandet av de nya tjänsterna.

- Vi ser fram emot att få ut internationell e-handel på marknaden efter två års utveckling. Äntligen finns nu stöd för internationell e-handel som ger otroliga möjligheter till e-handlare som vill expandera till fler länder och nå ut till fler kunder, säger Starwebs vd Johan Lindstedt i en kommentar.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se