Det är inte bara vätskeersättning, fläktar och självvärmande rätter som går åt i sommarvärmen. Hos e-handlaren Partykungen har "roliga badringar och badmadrasser föreställandes djur" seglat upp som årets favorit.
- Vi har sålt galet mycket av våra roliga badleksaker i år. Så fort vi har fått in dem har dem bokstavligen talat flugit ut genom lagerporten igen, säger Kalle Söderström, inköpsansvarig hos Partykungen, i ett pressmeddelande.
"Lika populära för vuxna"
Och det är långt ifrån bara barn som har fått upp intresset för de uppblåsbara badleksakerna.
- Vi ser inte minst i våra sociala medier att dessa produkter blivit lika populära för vuxna som för barn. Populäraste i år är gigantiska badmadrasser och badringar föreställandes flamingos och enhörningar.
Rusningen efter badleksaker har lett till att juli, som annars brukar vara en av företagets svagare perioder, blev Partykungens bästa månad hittills i år. Åtminstone om man ser på den procentuella ökningen från samma månad förra året.
50 procent av besöken i mobilen
Partykungens vd Joel Svensson menar att rekordförsäljningen har att göra med att allt fler använder mobilen för att e-handla.
- Kurvan med antal användare av mobil vs. desktop fortsätter att stiga och vi ser nu att fler än 50 procent av våra besökare kommer via mobila enheter, vilket gynnar e-handeln när folk är utomhus, säger han i en kommentar.
Omsatte tio miljoner i juli
Totalt sett slutade Partykungen på en tillväxt för 40 procent under juli månad, vilket innebär en omsättning på tio miljoner kronor.
- Det har varit en tuff månad då många med mig varit på semester delar av juli. Trots semestrar och rekord i orderingång har vi fått iväg alla beställningar i tid. Något som aldrig hade gått om vi inte haft ett så bra team på plats. Jag är oerhört stolt över våra medarbetares insatser, avslutar Joel Svensson.