ANNONS

Kritikstorm mot svensk nätbutik: "Har inte bättrat sig på 9 år"

Kritikstorm mot svensk nätbutik: "Har inte bättrat sig på 9 år"
Nelly i blåsväder

Förseningar och en kundtjänst som inte svarar.

ANNONS

"Hemsk" kundservice, leveranser som inte stämmer och en alltför långsam hantering av kundernas returer.

"Väntat i över två månader"

Det är några av de synpunkter som har inkommit om e-handelsföretaget Nelly till omdömessajten Trustpilot på senaste veckorna. Kritikerna, som bland annat ska ha fått vänta på paket i två månader eller på pengar för en retur i fem veckor, har både på Trustpilots svenska och danska sida.

- Väntat på mitt paket i över 2 månader, efter att ha mejlat med Nelly och ringt Postnord så verkar det som att jag inte kommer att få paketet alls, skriver en kund.

- Leveranserna stämmer aldrig. Nelly har inte bättrat sig på 9 år när det gäller sina leveranser. 3-5 dagar blir alltid över en vecka. Retur får man vänta på minst en månad att få tillbaka trots att det ska ta 2 veckor, konstaterar en annan.

Och även om det Qliro-ägda e-handelsföretaget även har fått en handfull betyg med fyra eller fem stjärnor under juli månad, så är 6 av de 10 senaste inläggen från personer som har nöjt sig med att ge en etta eller tvåa i betyg till e-handlaren.

"Har mycket att göra"

Situationen har uppmärksammats av den danska tidningen Ekstra Bladet, som i flera dagar ska ha försökt få tag i ansvarig personal hos Nelly. Försöken till kontakt har inte gett så mycket, men på Facebook skriver Nelly att förseningarna beror på att företaget just nu har mycket att göra.

Enligt Ekstra Bladet har kunder som kontaktat Nelly via det sociala forumet, fått följande standardsvar tillbaka:

- Hej. Vi har mycket att göra och beklagar att vi inte har kunnat ge dig ett snabbare svar. Vi tar hand om de äldsta mailen först och kommer snart att hjälpa dig med alla dina frågor. Tack för din förståelse, skriver Nelly.

Ehandel.se har kontaktat Qliro Group för en kommentar.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se