Företaget Elodie Details berättade redan 2016 om deras planer på att nå 100 miljoner i omsättning. De har ännu inte riktigt nått dit men slog under förra året 80 miljoner, med ett rörelseresultat på 10 miljoner kronor.
LÄS ÄVEN: Babybutik ska nå 100 miljoner med ny e-handel
På vägen mot hundra miljoner väljer man nu att byta hela sin grafiska profil. Grundaren Linda Sätterström berättar att det har varit ett svårt beslut att ge upp den tidigare logotypen med en krona på toppen.
- Det var ett känslomässigt men nödvändigt beslut att ändra något som har varit associerat med Elodie sedan dag ett. När jag tittar på logotypen med kronan så tas jag omedelbart tillbaka till alla sena nätter med hårt arbete. Men precis som mina barn, måste Elodie Details fortsätta att växa, och är nu redo att anta en mer mogen form. Det är en fantastisk resa att vara del av, säger Linda Sätterström i samband med profilbytet.
Den gamla och den nya logotypen
Företaget avslöjar redan nu den nya grafiska profilen men mot kunderna ska den lanseras först den 22 augusti, i samband med Elodies höstkollektion 2019. Den nya logotypen ska bära med sig företagets arv, napphållarna, in i framtiden.
- Den runda formen som håller nappen är det som gav oss o:et i Elodie. Den detaljen är viktig för oss, eftersom den betyder att vi bär med oss vårt arv in i en ny era.