Det svenska betalbolaget Klarna har sedan flera år tillbaka satsat i USA, men inte riktigt fått det fotfäste i landet som man kanske hade hoppats på. Betalbolaget har dock inte gett upp och den senaste tiden verkar man återigen fokusera mer på USA. Företaget har bland annat inlett ett samarbete med artisten Snoop Dogg, i en större marknadsföringssatsning.
LÄS ÄVEN: Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna
Nu kommer nästa USA-nyhet som handlar om H&M. Den svenska modejätten har nämligen utökat sitt samarbete med Klarna och det ska nu inkludera USA. Samarbetet ska gälla både betalningar offline som online.
- Klarna har hjälpt oss att utveckla en unik betalmetod för H&M som erbjuder våra fans en verkligt modern köpupplevelse oavsett var de väljer att handlar någonstans, säger Daniel Claesson, affärsutvecklingschef på H&M, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: H&M i globalt partnerskap med Klarna
Utöver Klarnas standardprodukt "Shop now, Pay Later" så ska betalbolaget även erbjuda en smidigare upplevelse efter köpet, när det kommer till leverans och returer. Den nya lösningen ska fungera ihop med H&M:s app och företagets lojalitetsprogram. Det nya samarbetet i USA förväntas rullas ut till hösten 2019.
- Vi på Klarna ser fram emot hur detta partnerskap med H&M utvecklas och att vi nu tillsammans lanserar i den största och mest spännande detaljhandelsmarknaden i världen, säger Michael Rouse, kommersiell chef på Klarna.