E-handelsleverantören Panagora meddelar att stockholmsbutiken TINTIN Style fått sig en ny webbutik. Även om de har en fysisk butik så står nätbutiken för 85 procent av deras försäljning. Deras nätbutik sägs ha 50 000 besökare i veckan och riktar sig till kvinnor i trettioårsåldern. De har sedan start haft en omsättningsökning på över 100 procent per år.
Panagoras VD, Moon-Suck Song, tror att butikens framgångar beror på förändring och vidareutveckling av deras koncept:
– Vi tror att förändring skapar en mer långsiktig kundrelation som också är roligare för både butik och konsument. Det är mode vi pratar om och vi jobbar hårt för att inte hamna i ett beteende där bara prisjakten betyder något, säger Moon-Suck Song.
Tanken med den nya e-handeln är att vägleda och locka kunder till att komma tillbaka om och om igen.
– Lojala kunder är ofta en mindre del av det totala antalet kunder, men står för den största delen av intäkterna, påpekar Moon-Suck Song.
Den nya nätbutiken ser helt klart bra ut och temat med stora bilder verkar starkt även i denna butik. De är dock inte lika feta som i Panagoras föregående projekt Best of Brands. I våra ögon känns TINTIN Style mindre fokuserad och lite svårare att navigera. Det kan i och för sig vara vi som inte vill inspireras, vilket förmodligen är tanken.
Kolla in den nya nätbutiken här.
Källa: press