E-handelsleverantören Panagora meddelar idag att Efva Attling har öppnat en ny nätbutik. Detta samtidigt som de öppnar nya fysiska butiker i Stockholm och New York. Tanken är att den nya nätbutiken skall öka den internationella försäljningen.
– Målet är att växa internationellt, först och främst i USA och i Kina, men också på internet där vi tror på stark och långsiktigt tillväxt. Förhoppningsvis innebär vår satsning att vi kan växa på en rad andra marknader där vi varit frånvarande tidigare, säger Magnus Wistam, VD på Efva Attling.
Planerna med den nya butiken är att nätförsäljningen skall öka med 500 procent de kommande åren. Moon-Suck Song som är VD på Panagora har följande att säga om den nya butiken:
– Efva Attling har haft en nätbutik sedan tre år tillbaks men har egentligen inte fokuserat på själva försäljningen. Nätbutiken har fungerat mer som ett skyltfönster och var i stort sett osynlig för sökmotorer. Den nya butiken kommer att vara en väl synlig flaggskeppsbutik på internet, precis som deras fysiska butik i New York. Vårt fokus har varit att det ska vara lätt att handla, utan att tumma på den grafiska profilen och annat som gör en butik till en Efva Attling-butik.
Nästa steg för denna flaggskeppsbutik är en eventuell översättning till mandarin och spanska för att nå ytterligare marknader. I dagsläget finns sidan endast på engelska och svenska. Ni finner den nya sidan här.
Källa: press