ANNONS

Det går bra för Skånska Byggvaror, speciellt E-handeln

Det går bra för Skånska Byggvaror, speciellt E-handeln
ANNONS

Skånska Byggvaror avancerar på marknaden och ser en tillväxt på 20 procent under juli-augusti. Företagets e-handel stod för över hälften av orderingången under dessa månader. Detta har varit deras starkaste sommarmånader sedan företagets start 1965 och e-handeln, i kombination med TV-reklam, verkar vara den man ska tacka.

- Allt fler vänder sig till Skånska Byggvaror när man ska renovera och förbättra sin hemmiljö, säger Per-Ivan Christiansson, Marknadschef på Skånska Byggvaror. Hittills i år har över 40.000 kunder valt att göra sitt inköp till hemmet från oss. Men det som gör oss mest stolta är att flera av dem har handlat mer än en gång. Det visar att vi gör ett bra jobb och att våra satsningar på bl.a. e-handel, TV-reklam och större utställningsbutik fungerar.

Skånska Byggvaror är ett företag som har omfamnat e-handeln sedan start. De öppnade sin nätbutik 1998 och sedan dess har omsättningen bara ökat och ökat. Företaget tog sig igenom den värsta finanskrisen med en försäljningsökning, främst på grund av e-handeln.

Förra året såg de ett trendbrott då e-handeln stod för 53 procent av deras omsättning och gick alltså om de traditionella kanalerna som postorder och telefon. Skånska Byggvaror har alltså inga fysiska butiker utan är ett gammal postorderföretag som numera har en utställningsbutik och en mycket framgångsrik e-handel.

Källa (press)
Källa (press)

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se