Sportklädestillverkaren Röhnisch lanserade i veckan sin nya e-handelssatsning. Vi bad Christina Cheng som varit ansvarig för satsningen att berätta lite mer.
Vad fick er att ta steget ut på nätet. Hur har mognadsprocessen sett ut?
-Vi vill vara en mer aktiv del i den dialog som finns på nätet bland våra slutkonsumenter. Vi vill också komma ut bättre med våra kollektioner och finnas med i förköpsbeteendet hos våra köpare, samt naturligtvis öppna en ny distributionskanal. Men den handlar främst om att vi redan har logistikhantering och affärssystem för detta och det var ingen större grej för oss att haka på.
Varför har ni valt en lösning från Shopify? Har ni utvärderat effekterna av att inte erbjuda kortbetalning och ha en checkout på en extern sida?
-Vi erbjuder kortbetalning även om det idag inte är tydligt formulerat pga av att det står fakturaadress i första steget, liksom att göra sidan tryggare vid utcheckningen.
Vad hoppas ni få ut av er satsning det första året?
-Vår förhoppning under första året är att öka trafiken på vår sida med 200%, ha en e-handel som bär sina egna kostnader samt ökat andelen i vår kundklubb/nyhetsbrev med 200%
Vi önskar Röhnisch lycka till med sin satsning och vill ni spana in deras e-handel själva kan ni göra det på www.rohnisch.se