Efter att ha varit nära konkurs så tog den svenska storlekstjänsten Virtusize nya tag under förra året och lyckades vända till vinst. Samtidigt meddelade företaget att de skulle satsa mer på den japanska marknaden som visade stor uppskattning för Virtusize.
LÄS ÄVEN: E-handelstjänsten Virtusize vänder till lönsamhet
Detta visade sig vara ett smart drag för nu på morgonen rapporterar Dagens industri att företaget har sålts till japanska ägare för 111 miljoner kronor. Köparna Yahoo Japan Capital, riskkapitalfonden D4V och textilbolaget Toyoshima ska samtidigt investera 7 miljoner i företaget.
- Det känns jättebra. Vi har hållit på med detta rätt länge, säger medgrundaren och vd:n Gustaf Tunhammar till Di.
Nu ska inte helt oväntat Japan-satsningen fortsätta och man blickar samtidigt mot fler asiatiska länder.
- Målet är att ta en ännu bättre position i Japan och kanske bli redo för Kina, säger Gustaf Tunhammar, som nu lämnar över vd-stolen till Asienchefen Andreas Olausson.