Grabbarna bakom Muminmuggar.se har slagit sig ihop med en Magnus Lundin som är förälskad i den sociala webben. Denna trio jobbar nu med något vid namn Lykka. I deras nyligen släppta pressrelease står det att Lykka.se ska slå upp portarna idag och att det handlar om en ny fyndtjänst för köksredskap. Vi gräver dock lite djupare och Lykka verkar vara ett större projekt än så. De pratar mycket om sociala medier, glädje och kundservice. Det låter lite som ett svenskt Zappos med mer sociala medier insprutade.
Det som ska lanseras idag går under namnet "Lykka Klipp" och verkar vara en inledande kampanj med temat matglädje. Lykka ska enligt deras egna ord föra tillbaka glädjen och den sociala upplevelsen som ofta saknas vid ehandel. Det ska inte enbart handla om mat och kök utan så länge glädje är med i bilden kan tydligen andra saker säljas. Efter det att Lykka Klipp rullat i fyra veckor så ska den riktiga Lykka-upplevelsen lanseras.
Det ska bli intressant att se vad mumingrabbarna och Magnus kan slänga ihop. Vi hoppas att det blir bra för vi gillar Joel och Anton, även om Joel har konstiga glasögon. Håll utkik på Lykka.se för något bör dyka upp där idag.
Lykkas utvecklingsblogg, Lykka.se, Press: Ny fyndtjänst för köksredskap