Efter vad bolaget kallar för ett tufft räkenskapsår under 2015/2016, då man för första gången gjorde ett minusresultat, så har Partykungen återigen vänt till vinst.
LÄS ÄVEN: Partykungen slår målet - omsätter över 100 miljoner
Företaget har nu justerat sitt räkenskapsår för att matcha kalenderåret och omsättningen för det förlängda året, september 2016 till december 2017, landar på strax över 191 miljoner kronor, med en vinst på 672 044 kronor.
Vinst på 2,7 miljoner
Helåret 2017, januari till december, visar ytterligare att bolaget har effektiviserat verksamheten och Partykungen nådde i fjol en omsättning på över 130 miljoner kronor och en vinst på 2,7 miljoner.
Den positiva utvecklingen tillskrivs bland annat företagets nordiska satsning som nyligen kröntes med den finska nätbutiken Partyking.fi.
LÄS ÄVEN: Partykungen till Finland: "Undviker onödig stress"
- Vi har precis lanserat vår finska hemsida på Partyking.fi, vilken fått ett gott mottagande i vårt grannland i öst. Vi tror att Finland tillsammans med Norge och Danmark kommer att vara viktiga pusselbitar i vår fortsatta tillväxtresa, säger vice vd Jeff Jansson i ett pressmeddelande.
15 procent av försäljningen utomlands
Och faktum är att de internationella sajterna redan nu ska stå för en märkbar del av företagets omsättning.
- Vi planerade ganska tidigt för en internationell expansion genom att registrera varumärket "Partyking" i våra nordiska grannländer. Detta har burit frukt, då Norge och Danmark tillsammans stod för nästan 15 procent av omsättningen under räkenskapsåret, säger Partykungens grundare och vd Joel Svensson.
Partykungen har nu satt sin affärsplan för de kommande fem åren och räknar då med att ha uppnått en omsättning på 300 miljoner kronor, efter en planerad årlig tillväxt på 20-25 procent.