Ellos slänger som bekant ut den traditionella postorderkatalogen till förmån för e-handeln. Men det krävs mer än så för att nå det uttalade målet, att bli Nordens ledande e-handelsbolag för kvinnor.
Förutom att man sett över kompetensen inom bolaget och anställt personer med e-handelskunskap, håller Ellos även på att fräscha upp och renovera sina byggnader så att det ska synas att man är ett modern modeföretag.
Men det är inte bara byggnaderna som ska rustas upp, utan även företagets varumärke. Något som ska ske tillsammans med reklambyrån We Are Group, contentbolaget Klintberg Niléhn och pr-byrån Presskontakterna.
– Vi känner oss väldigt nöjda med valet av nya samarbetspartners. We are Group, Klintberg Niléhn och Presskontakterna har vi handplockat för deras expertis inom sina respektive områden, säger Mathias Ekström, marknadschef på Ellos, i ett pressmeddelande.
Ska lyfta Ellos
We are Group och Ellos tog i höstas fram reklamkonceptet "Mitt liv, min historia", där kända kvinnor som skådespelerskan och modellen Connie Nielsen visats upp i sin hemmiljö.
Parallellt har Presskontakterna utvecklat bolagets pr-strategi medan Klintberg Niléhn tillsammans med Ellos arbetat fram en så kallad magalog. Ett inspirationsmagasin, med bland annat personporträtt och reportage, som ska ersätta den klassiska postorderkatalogen.
– Redan vid första mötet stod det klart att alla samarbetspartners har samma vision för hur man kan lyfta Ellos på ett nytt och spännande sätt, säger Emilie Carmén, Sverigechef för Presskontakterna, i ett pressmeddelande.
Källa: Dagens Media