Att fysiska butiker använder Klarnas tjänster är inte längre en nyhet, utan det svenska betalbolaget har lyckats fånga allt mer av den fysiska handeln.
LÄS ÄVEN: Klarna landar jättekund till sina In-Store-betalningar
Nu hakar dock ännu en stor aktör på den senaste betaltrenden, vilket alltså är "e-handelsbetalningar" i butik. Butikskedjan Intersport har nämligen infört Klarna In-Store, som den fysiska betalmetoden heter, i alla 140 butiker i Sverige.
- Vi jobbar hårt för att erbjuda en köpupplevelse i världsklass för våra kunder och som en del i det arbetet har vi nu en sömlös integration med våra partners Klarna och Lindbak för att alltid erbjuda kunden stor valfrihet i betalningsupplägg, i alla kanaler, säger Intersports CDO Johan Lidenmark i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Intersport är Sveriges Bästa E-handlare 2018
Lösningen har implementerats med hjälp av Lindbak Retail Systems som levererar affärskritiska IT-lösningar till detaljhandelskedjor. Och Intersport ska vara “den senaste i raden” av företagets kunder som väljer att införa Klarna i butik.
- Med vår In-store lösning suddar vi ut gränserna mellan e-handel och fysisk butik och kunderna kan själva bestämma hur de vill betala. Att Intersport väljer att lansera Klarna In-store ser vi som ett bevis på hur efterfrågad och smidig denna lösning är. Nu ser vi fram emot att erbjuda våra flexibla betallösningar till ännu fler av de nuvarande och framtida handlare anslutna till Lindbak, säger Björn Widerström, partneransvarig på Klarna.