Barnbutiken Jollyroom som med flera andra nätbutiker krängde Frozen-artiklar som aldrig förr under julhandeln, satsar nu stort på barnrum. Januari månad sägs många hålla hårt i sina kvarvarande pengar, om några finnes, men detta är inte något som Jollyroom ska känna av.
Enligt nätbutiken shoppas det nu barninredning som aldrig förr. En utveckling som man nu ska kapitalisera på.
– Våra kunder handlar mer inredning nu än någonsin tidigare. Vi kan se en stark utveckling för detta segment och vi har inlett 2015 med bravur. Det är utan tvekan ett område vi kommer att satsa stort på i år, säger Emma Lindeberg, Category manager på Jollyroom.
Egna varumärken och lyxinredning
Jollyroom satsar nu på ett utökat sortiment inom inredning för barnrum och man ska även göra stora investeringar i egna varumärken.
– Vi vill erbjuda vår målgrupp en så stor bredd och variation som möjligt. Här pratar vi om olika produktgrupper, varumärken och prisklasser. Vi måste se till att möta efterfrågan både gällande bassortiment och det mer exklusiva high-end sortimentet, säger Emma Lindeberg.
Enligt e-barometern skall barnartiklar varit en av de starkast växande kategorierna för näthandeln undert tredje kvartalet i fjol. Om man får tro Jollyroom ska denna starka tillväxt ha fortsatt och tillsammans med ett ökat intresse för att handla heminredning på nätet spås barnrum vara ett lukrativt område under 2015.
Källa: Press