Det blir allt större konkurrens på nätet inom området emballage och förpackningslösningar. Packoplock expanderar i Norden och i våras lanserade Avisera, som har levererat förpackningslösningar till företag och organisationer under 20 år, sin första e-handel.
Nu meddelar Boxon, som levererar förpacknings- och märkningslösningar till kunder i hela Skandinavien, att de också satsar på nätet. Som ett led i att bredda kundbasen och bättre möta förpackningsbehoven hos mindre företag lanserar Boxon en helt ny e-handel, BoxonDirect.se, med cirka 3 000 standardartiklar inom förpackningsmaterial och emballage.
Lanseringen sker till en början i Sverige men målet är att bli en Skandinavisk e-handel med webbshop även för Danmark och Norge.
– Vi har valt att utöka vårt erbjudande till våra kunder, såväl befintliga som nya, genom att erbjuda ytterligare en försäljningskanal för våra kunder. E-handelsbranschen växer och för oss handlar det om att fortsätta utvecklas i takt med den, säger Anders Yllfors, VD Boxon Group.
Fokus på navigering
Boxons e-handelslösning är framtagen med hjälp av Ateles och bygger på plattformarna Magento och Pimcore. Vid utvecklingen av e-handeln har fokus varit att skapa en användarvänlig e-handel med snabba sökvägar till produkterna.
Bland annat kan filtrering kan ske utifrån storlek, färg eller egenskaper och kunden kan enkelt se vilka andra produkter som rekommenderas till en viss artikel.
– Boxon är en ledande aktör inom förpackningar i Skandinavien och tar nu ytterligare ett steg framåt för att befästa denna position. Kunderna har nu möjlighet att enkelt navigera genom ett komplext och omfattande sortiment. Boxon har lagt ner ett intensivt arbete med produktinformationen vilket har möjliggjorts genom Ateles effektiva verktyg, säger Jonni Harrius, tf VD för Ateles Consulting.
Källa: Press