I höstas kom beskedet att e-handelskoncernen Consortio Fashio Group skulle lägga ner Halens och istället satsa vidare på sina två andra butiker - Cellbes och Bubbleroom. Mer exakt var planen att låta Halens leva vidare som varumärke, men att skicka besökare till Halens e-handel vidare till någon av de andra nätbutikerna.
LÄS ÄVEN: Halens lever vidare - fast utan egen e-handel
"Har ökat kraftigt"
Och Cellbes utveckling har stärkts sedan Halens försvann ur bilden. Under 2017 nådde nämligen Cellbes omsättning upp i 459 miljoner kronor, vilket är en ökning på 12 procent jämfört med året innan.
- Bolagets omsättning har under året ökat kraftigt, dels på grund av ökad marknadsbearbetning, en stark e-handelsmarknad och ett starkare erbjudande. Det stärkta erbjudandet har varit ett målmedvetet arbete i syfte att stärka såväl varumärket, som modekollektionerna i sortimentet, skriver Cellbes i sin årsredovisning.
E-handeln tar över
Över samma period ökar företagets rörelseresultat från drygt 20 till knappt 44 miljoner kronor, vilket alltså är mer än en fördubbling.
- Kundbeteendet övergår mer och mer till att vara e-handelsdrivet och mindre katalogdrivet, även om kataloger alltjämt är en viktig marknadsföringskanal, skriver Cellbes.