ANNONS

Hollywood.se lanserar ny sajt med kaliforniska rötter

Hollywood.se lanserar ny sajt med kaliforniska rötter

Tidigare i år köpte Streetwearföretaget Caliroots upp butikskedjan Hollywood. Nu är det dags att på allvar integrera dess e-handel i koncernen. Idag öppnas dörrarna till nya Hollywood.se och snart kommer man även att integrera Hollywood i Caliroots.com för att nå en ny publik utomlands.

ANNONS

Hollywood öppnade redan 1974 och har sedan dess varit en institution för brädsporten i Sverige. Butiken riktar sig till en yngre publik och det var en av de främsta anledningarna till att Caliroots köpte upp butikskedjan i maj 2014.

Caliroots, som sedan 2013 även äger e-handlaren Andmotion, har sedan tidigare tre olika streetwearkoncept för olika åldrar men inget av dessa riktar sig till den riktigt unga publiken. Idag slår man upp portarna till nya Hollywood.se.

– Nya sajten rör sig grafiskt åt samma håll som Caliroots, men med några bra genvägar för att snabbt och smidigt kunna erbjuda Hollywoods kund de fokuserade sortimenten inom Skate, Snow och Streetwear. Vi valde även att testa ett par nya grepp såsom en supersök-funktion och utfälld kategori/märkes-list. Det var tufft att jobba för att få live nya Hollywood.se till julhandeln, men mycket kul att kunna göra detta i tid, säger Andreas Koschnike, VD på Caliroots.

Integreras i Caliroots.com

Caliroots startades 2003 och har tre butiker i Stockholm men 90 procent av försäljningen sker på nätet. Den största delen av försäljningen sker mot utlandet och de säljer till fler än 70 länder.

Nu ska Hollywood, som blir det fjärde benet i Calirootskoncernen tillsammans med SFD Sneakers, C-Store och originalbutiken Caliroots, också bli en del av företagets nyligen framtagna onlinekoncept.

– Vi kommer att integrera Hollywood i nätbutiken Caliroots.com utomlands vilket öppnar upp dem för en helt ny publik. I Sverige och Norge är det redan ett välkänt varumärke med en populär onlinebutik så här kommer Hollywood att fortsätta som de har gjort tidigare, som en fristående del. Det finns ingen anledning att ändra på något som redan fungerar så pass bra. Det handlar bara om att skapa ännu bättre e-handel inom samma varumärke, säger Moon-Suck Song, VD på Panagora.

Hollywoods fyra fysiska butiker kommer finnas kvar och se ut som de gjort tidigare.



Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se