Modejätten Nelly.com tar nu tag i sitt utseende. Utöver att följa trenden med att bjuda på mer inspiration har man även putsat på sin logotyp som nu ska ha en renare och mer tidlös design.
Nätbutiken ska helt enkelt kännas mer levande och det ska bland annat bjudas på dagliga modenyheter. Detta under en ny sektion som kallas Nelly News Feed där man även finner bloggar och videos.
Mer kundinteraktion
Den nya sajten är förstås responsiv och anpassar sig automatiskt till datorer, läsplattor och smartphones. Kassan skall även fått sig en genomgång och den ska nu ha färre steg.
– Vår målgrupp söker modeinspiration på nätet. Fram till nu har vi främst inspirerat genom att presentera fler än 300 nya plagg varje dag. Nu tar vi nästa stora steg då vi gör siten levande på ett helt nytt sätt genom en spännande mix av nyheter, modereportage, video, bloggar och kundinteraktion. Allt förpackat i det nya rena och snygga utseendet som fungerar oavsett skärmstorlek, säger Magnus Månsson, VD på Nelly.
Källa: Press