Den anrika svenska skjorttillverkaren Eton gav sig ut på nätet sommaren 2013. Sedan dess har försäljningen rullat på bra och man har även haft en framgångsrik nätlansering i USA.
Marknadsföringen har tidigare främst skett via sociala medier där Instagram sades fungera bra. Precis som hos andra e-handlare kommer dock de flesta kunderna via Google. Nu meddelar företaget att man ingått ett avtal med svenska SEO-företaget NOGA. En affär som sägs vara värd över 2 miljoner kronor.
– Under de kommande två åren planerar vi att stärka vår närvaro i samtliga länder, etablera oss i fler länder och kraftigt öka omsättningen inom E-handel. För Eton är det därför helt avgörande att arbeta med rätt partners, som kan hjälpa oss nå våra högt ställda affärsmål. NOGA har visat att de förstår hur vi tänker och vad vi vill och är dessutom vana att arbeta mot tydliga affärsmål, säger Artur Krupke, E-handelschef på Eton Shirts.
Etons e-handel skall idag leverera till Sverige, USA, Storbritannien, Finland, Belgien, Nederländerna, Norge, Danmark, Tyskland och inom EU. En global närvaro planeras dock inom de kommande månaderna.
Källa: Press