Svenska Hem har i dagarna lanserat en ny sajt. Förutom att man säger sig ha lagt stort fokus på enkelheten, det ska bland annat inte behövas skapas ett konto eller trasslas med inloggningsuppgifter för att handla, vill möbelkedjan även göra e-butiken till en självklar del av inspirationen.
– Många av jättarna i branschen skiljer helt på inspiration och e-handel. Med vår nya hemsida har vi valt att göra tvärtom. Vi har gjort e-butiken till en naturlig del av de hemmiljöer vi visar upp, allt du ser, även i miljöbilder, går att köpa genom ett enkelt klick. säger Magnus Sjöström, IT-chef på Svenska Hem.
Hälften från mobila enheter
Utöver det har man även anpassat sajten för den allt mer växande mobila handel. Något som också Svenska Hem märkt av och mer än hälften av möbelkedjans besökarna kommer idag via mobil eller surfplatta.
– Vill man vara en seriös aktör i en bransch som sysslar uteslutande med inredning och inspiration måste man kunna bjuda sina kunder på en bra upplevelse, oavsett vilken typ av teknik de väljer att använda, säger Magnus Sjöström.
Källa: Press