ANNONS

Dags att kavla upp ärmarna och ta på joggingbyxorna

Dags att kavla upp ärmarna och ta på joggingbyxorna

Stayhard breddar sitt utbud genom att addera träning som produktområde. Syftet med det utökade sortimentet är att kunna täcka kundens hela veckobehov, och därmed klä kunden till både vardag, jobb, fest och träning.

ANNONS

Stayhard.se fortsätter att bredda sig. Under de senaste åren har en stor mängd nya varumärken tillkommit i sortimentet. Bland annat har man lagt till märken som Hilfiger Denim, Franklin & Marshall, Rock paper Scissors, Sail Racing, Tom Shoes, och Whyred i butiken.

E-handlaren, som nyligen fick Ellos som ny ägare, har även breddat sitt produktutbud genom att under hösten 2013 lansera ett groomingsortiment, nu är det dags igen. I september utökar Stayhard sitt produktområde till att även innefatta träningskläder.

Träningsintresserad kundbas

Sortimentet kommer att utvecklas och planen är att låta det växa i linje med kundens behov och efterfrågan. Vid lansering kommer varumärken som Under Armour, Craft, Newline, Björn Borg, Lacoste, Champion, 2XU samt Eastpak att finnas tillgängliga.

–Vi vet att en stor del av vår kundbas är träningsintresserad och ser det som en stor möjlighet att kunna erbjuda funktionella kläder för detta ändamål framöver. Våra kunder ska känna sig trygga i vårt urval av varumärken och utbud av produkter, säger Mikaela Berntson, Inköp & Designchef på Stayhard.se.



Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se