ANNONS

Bubbleroom öppnar ny konceptbutik i Stockholm

Bubbleroom öppnar ny konceptbutik i Stockholm

Bubbleroom satsar vidare i den fysiska världen med en ny temporär butik i Västermalmsgallerian i Stockholm. Det nya butikskonceptet har fått namnet Make Way & Friends efter Bubblerooms egna snabbt växande modevarumärke.

ANNONS

Bubbleroom har under det senaste året tagit steget ut i den fysiska butiksvärlden, bland annat med en butik i Skärholmen Centrum i Stockholm. Företaget har också sagt att man har som mål att öppna 20 nya butiker under en treårsperiod.

Man har även testat konceptet med pop-up-butiker i köpcentrum i Stockholm, Göteborg och Malmö. Nu är det snart är det dags för ytterligare en temporär butik, med namnet Make Way & Friends, i Västermalmsgallerian i Stockholm.

Butiken öppnar den 20 september och namnet har butiken fått efter Bubblerooms egna snabbt växande modevarumärke. Här kommer man att erbjuda kläder samt accessoarer och man planerar även att bjuda in ett antal andra varumärken för att bredda utbudet.

En dåligt inredd butik

Precis som tidigare är även detta butikskoncept ett samarbete mellan Pop Up Force och Bubbleroom. För Pop Up Force blir detta den tionde i ordningen, och den här gången alltså i Västermalmsgallerian, Stockholm.

– Pop up-konceptet befinner sig i en intressant utvecklingsfas och får en allt viktigare roll i gallerior. Det ser vi inte minst internationellt. Jag tror att vi kommer se en fortsatt utveckling med liknande koncept och vi är glada att det är här i Västermalmsgallerian som Pop Up Force väljer att öppna sin tionde butik säger Göran Swärdh, Centrumchef Västermalmsgallerian, AMF Fastigheter.

Det här är något som Bubbleroom och dess vd, Svante Tegnér, också tror starkt på. Men det gäller att göra det på rätt sätt. Vid ett föredrag under SEBC 2014 påpekade han att många kunder inte uppfattar pop-up konceptet som något bra, de tror bara att det är en vanlig men dåligt inredd butik. Helt klart är i alla fall att man på Bubbleroom tror starkt på sin mutikanalsatsning.



Källa: Press, Habit

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se