I slutet av augusti öppnade Hembiobutiken en ny 360 kvadratmeter stor butik i Sundbyberg. Här kan kunder bland annat uppleva nästa generations ljudstandard, såväl som Ultra HD-bild i Sveriges första Dolby Atmos-hembiorum med 7.2.4-surround.
Butiken har även eget rum för att jämföra de populäraste projektorerna sida vid sida och ett lyssningsrum för musikälskaren. Det finns även avdelningar för gaming, TV, inbyggnadshögtalare och hörlurar. Samtidigt har man passat på att lansera en ny skrud med logga och grafik i retromanér.
– Att köpa hembio är att köpa en upplevelse och då kan man inte tumma på miljön kunden befinner sig i. Det gäller både i butik och på nätet. Många vill jämföra utbudet ordentligt och det kräver mycket tid och passion att läsa på om alla nya funktioner. Vi vill ge alla våra kunder bra råd och därför är alla medarbetare hos Hembiobutiken entusiaster med sitt jobb som stora intresse och det ska synas tydligt i allt vi gör, säger Mattias Björnberg, vd på Hembiobutiken.
Matnyttiga funktioner
Det är alltså inte bara i den fysiska världen som det kommer att ske förändringar. Under det senaste året har Hembiobutiken, som vid flera tillfällen prisats som Årets e-handlare i kategorin Ljud och Bild av Pricerunner, även arbetat med en ny responsiv sajt som ska lanseras under hösten.
Gammal och ny logotyp
Till den nya sajten har man valt en helt ny plattform även om man kommer att återanvända en del av den gamla infrastrukturen.
– Som första steg släpper vi den omarbetade versionen och som steg två kommer vi addera en hel del matnyttig funktionalitet till butiken. Arbetet utgår även till viss del utifrån en SETA-analys utförd av E-butik.se som konsultuppdrag, säger Mattias Björnberg.
Â
Källa: Press