NetOnNets reklamfilm ”Lager than life” med pojkbandet Backstreet Boys var en lyckad mix. Om Partykungen.se får samma genomslag återstår att se, och nu satsar även skönhetsbutiken Bangerhead.se vidare på reklam i TV.
Bangerhead har sedan 2013 arbetat tillsammans med makeup-artisten Linda Hallberg för att bygga upp kanalen Bangerbeauty, som på kort tid ska ha blivit den största svenska skönhetskanalen på YouTube. I höst är hon även företagets ansikte utåt i en nationell TV-kampanj.
– Linda är en av Sveriges skickligaste och mest kreativa makeup-artister. Hon har på egen hand etablerat sig i särklass i blogg-Sverige och samtidigt byggt upp en enorm internationell följarskara på Instagram, vilket är väldigt imponerande. Vi är tacksamma och stolta över att ha henne som ambassadör för Bangerhead, säger Per Sköld, vd på Bangerhead.
Redaktionell produkt
Kanalen Bangerbeauty lanserades i oktober 2013 och har på tio månader vuxit till cirka 80 000 prenumeranter som varje vecka tar del av makeuptips och instruktionsfilmer. Sedan mars 2014 är kanalen även en del av MTG-ägda YouTube-nätverket Splay.
– Som återförsäljare av skönhetsprodukter så bygger vår verksamhet nästan uteslutande på inspiration i samspel med rekommendation, vilket fungerar väldigt väl i rörliga instruktionsfilmer. Att bygga upp den här typen av redaktionell produkt är unikt i Sverige och vi är övertygade att vi tillsammans med våra duktiga samarbetspartners på Splay och YouTube kan göra detta ännu större framöver, säger Thomas Grabe, kreativt ansvarig på Bangerhead.