Förlaget och mediehuset Condé Nast som bland annat Àger Vogue, The New Yorker, GQ och Vanity Fair tog redan förra Äret klivet in i e-handelns vÀrld. Först investerade deras tyska avdelning i e-handelssajterna Monoqi och ReneSim.
Sedan gav sig Àven Condé Nast International in i leken och investerade 20 miljoner dollar i FarFetch.com, samt den franska marknadsplatsen, Vestiaire Collective. Nu tar man det ett steg lÀngre och startar en egen nÀthandel.
Condé Nast meddelade i förra veckan att man slÄr ihop sitt tryckta, och digitala magasin Lucky, med e-handelssajten BeachMint och skapar ett nytt gemensamt företag, The Lucky Group.
â Jag ser fram emot att anvĂ€nda vĂ„r redaktionella kompetens till en ny plattform som kommer att inspirera tjejer och hjĂ€lpa dem att uttrycka sin personliga stil, och naturligtvis shoppa, sĂ€ger Eva Chen, redaktör och kreativ chef pĂ„ Lucky magazine.
En online-mix av erbjudanden
BeachMint grundades 2010 av Josh Berman, medgrundare av Myspace, samt serieentreprenören Diego Berdakin och Àr en e-handel med en prenumerationsbaserad affÀrsmodell med fyra egna varumÀrken, designersamarbeten och utvalda modemÀrken.
E-handlaren kommer att stÄ för för tekniken till den nya e-handelssajten, som Ànnu inte fÄtt nÄgot namn och ska lanseras i början av 2015. Tanken Àr att man med sajten ska kunna erbjuda konsumenter en online-mix av innehÄll, reklam samt rena e-handelserbjudanden.
â Satsningen speglar vĂ„ra visioner och vĂ„r tro pĂ„ styrkan i varumĂ€rket Lucky. Genom att lĂ€gga till en e-handelskomponent kan vi skapa den ultimata shoppingresursen och ge annonsör en möjlighet att nĂ„ sina kunder genom hela resan, sĂ€ger Robert A. Sauerberg, koncernchef för CondĂ© Nast.
Â