ANNONS

Tourns grundare satsar pÄ E-handel efter miljonaffÀr

Tourns grundare satsar pÄ E-handel efter miljonaffÀr

Efter att Marcus Lind, grundaren till marknadsföringstjÀnsten Tourn, sÄlt bolaget gör han nu en satsning pÄ e-handeln med webbtjÀnsten CupCard. HÀr kan anvÀndare enkelt designa sina egna inbjudningskort till bröllop, födelsedagar och andra evenemang för att sedan fÄ dem direkt hem till dörren.

ANNONS

I början av 2013 berÀttade vi om Tourn, en marknadsföringstjÀnst som hjÀlper företag att hitta bloggare som vill skriva om deras produkter och recensera dem för sina lÀsare.

TjÀnsten, som har en stort antal anvÀndare inom just e-handelsbranschen, grundades av Marcus Lind, men nu har han valt att sjÀlv satsa pÄ e-handeln. Han berÀttar nu att han Àr igÄng med en ny satsning kort efter att Tourn blivit uppköpt av börsnoterade INEV Studios AB i en affÀr i miljonklassen.

– Efter att ha drivit en marknadsföringstjĂ€nst för e-handlare i ett flertal Ă„r sĂ„ kĂ€nns det som ett naturligt steg att sjĂ€lv göra en satsning inom e-handel med CupCard. Vi har ett kanonteam som bĂ„de har erfarenhet ifrĂ„n att driva e-handelstjĂ€nster sedan tidigare, men Ă€ven vet hur man nĂ„r ut till kunderna, sĂ€ger Marcus Lind.

Drag-and-Drop

Den nya satsningen gÄr under namnet CupCard och Àr en webbtjÀnst dÀr anvÀndarna kan köpa inbjudningskort, bröllopskort, kalaskort och andra kort inom en mÀngd olika kategorier och sedan skrÀddarsy dem med hjÀlp av ett Drag-and-Drop verktyg.

NÄgot som gör att kunderna sjÀlva kan Àndra varenda liten detalj av varje kort för att göra det personligt till just deras bröllop, kalas eller fest. Korten trycks sedan av CupCard och skickas direkt till kundens dörr.

KĂ€lla: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se