Joel Svensson, grundare av Partykungen.se, meddelar att företaget nu köper upp en av sina nischade konkurrenter och tidigare leverantörer, Glowsticks.se.
Förvärvet skall göra Partykungen till en ledande leverantör av Glowsticks och Glow-in-the-dark produkter i Sverige och Norden.
– Jag är riktigt nöjd med affären. Genom att köpa upp en av våra största konkurrenter, tillika leverantörer av Glowsticks och Lysstavar, stärker vi vår position som den ledande leverantören av självlysande produkter till privatpersoner och företag i Sverige och Norden, säger Joel Svensson, VD och grundare av Partykungen.se.
Kommer inte drivas vidare
Vad som nu kommer hända med den nyligen förvärvade butiken är inte helt bestämt men kunderna kommer att få bekanta sig med Partykungens varumärke. Att driva vidare butiken som en fristående webbshop skall inte vara aktuellt.
– Vi kommer att bygga om Glowsticks.se från att vara en fristående butik, till att bli en portal som guidar besökaren vidare till Partykungen, där samtliga produkter kommer att finnas till försäljning. På så vis stärker vi vårt varumärke samtidigt som vi kan dra nytt av befintliga besökare och återkommande kunder, säger Joel Svensson.
Tidigare ägaren Alexander Toresson har följande kommentar kring försäljningen av Glowsticks:
– Jag har jobbat länge i branschen och känner för att göra något nytt. Med Partykungen som ny ägare vet jag att våra tidigare kunder får en trygg partner som har möjlighet att erbjuda en ännu högre service och ett större produktutbud. Att det dessutom är en av våra återförsäljare som tar över verksamheten känns såklart extra roligt, säger Alexander Toresson, grundare av Ultraglow Sweden AB.
Fler uppköp kan komma
Företaget bakom Partykungen har tidigare köpt upp Kigurumi.se samt investerat i ett antal domännamn kopplade till verksamheten som till exempel maskeradkostymer.se, maskeradkläder.se och maskerad.se. Fler uppköp kan ligga på horisonten även om inga planer finns på bordet just nu.
– Hittar vi rätt butik till rätt pris är vi aldrig främmande från att göra en bra affär, berättar Joel Svensson.
Källa: Press