ANNONS

Ny svensk tjänst låter dig färglägga din iPhone

Ny svensk tjänst låter dig färglägga din iPhone

Vill du sätta lite färg på tillvaron, eller åtminstone på din iPhone, kolla in HappyPhone.se. Här kan du köpa en ny, eller skicka in din befintliga Applelur och få den skräddarsydd enligt dina egna färgval. Något man är först med i Europa enligt företaget själv.

ANNONS

Möjligheten att skräddarsy produkter på nätet blir allt vanligare och i Sverige har det under de senaste åren poppat upp många bra tjänster för detta. Bland annat Tailor Store där man kan måttbeställa klädesplagg som skjortor, och Sofia Moore där kunden kan fylla i sina egna mått och få en måttsydd bal- eller aftonklänning med posten.

Även klockor är något som man kan anpassa efter eget tycke och svenska företaget Fewsomes hjälper gärna till med det. Nu har det poppat upp ytterligare en svensk tjänst som hjälper dig att sticka ut.

HappyPhone.se kan kunder antingen beställa en ny iPhone, eller skicka in den man redan äger, och få den skräddarsydd enligt sina egna färgval.

– Aldrig mer kommer man behöva köpa opersonliga skal för att få lite färg på sin telefon. Istället låter HappyPhone kunden skräddarsy sin iPhone med egna färgval och på så sätt få en helt unik telefon, skriver man i ett pressmeddelande.

Tidigt ute

HappyPhone lever sitt liv helt på nätet och bakom projektet står tre killar som för några år sedan startade iKaros Reparation. Ett företag i Varberg som reparerar just iPhones. Enligt killarna var man bland de först i Sverige med detta och så ska det även vara när det gäller färgläggningen av Apples lurar.

Att använda sig av tjänsten är tämligen enkelt och efter det kunden valt huruvida det ska köpas en ny telefon, eller skickas in en befintlig, är det bara att välja färger och beställa mästerverket. Om man är ensamma i Europa låter vi vara osagt men klart är i alla fall att den här typen av tjänst är populär i USA. ColorWare.com är en amerikansk aktör som grundades 2000 och färglägger en stor mängd populära elektronikprodukter.

 

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se