SEO-företaget Jajja skickar just nu säljbrev till vad som verkar vara stora delar av Sveriges domänägare. Många e-handlare och andra nätpersonligheter är arga och irriterade över hur företaget valt att utforma sina brev.
Jajja inleder nämligen breven med "Ang. vårt senaste samtal" och sedan fortsätter man att referera till en tidigare kontakt, som i princip alla hävdar aldrig tagit plats.
Joakim Jardenberg, Internetchef hos Helsingborg stad, skriver följande i sociala medier:
– Vad än du gör, handla aldrig något från Jajja förrän de bevisat lagt av med sitt fulsälj. Det här är så ovärdigt.
Det rapporteras också att bolaget även mailar de som bett om en avslutad kontakt med företaget. Nedan följer några av reflektionerna i sociala medier:
Nej, @Jajja vi har inte pratat. Vänligen plocka bort mig ur era register och hör aldrig av er igen. pic.twitter.com/y4hsjg193Q
— Christian Åhs (@snowracer) 28 maj 2014
jag har alltid haft ngn slags förståelse för @Jajja att ni måste sälja men i dag tog det slut. mail med rena lögner ramlar in. sluta spamma!
— Katrin Lundgren (@KodmyranKatrin) 27 maj 2014
Kan @Jajja trappa ner med sina e-postspam mån tro? #svseo
— David Wigg (@davidwigg) 27 maj 2014
@Jajja Jag kan sammanfatta det: Jag har inte pratat med Jajja men jag får tre identiska mail från två olika säljare som hävdar att jag har.
— eget tryck (@egettryck) 27 maj 2014
Apparently my email to @Jajja 2 months ago didn't stop their spamming. And now they're embarrassingly lying! #ehandel pic.twitter.com/yDnh6VFzsU
— Sïmon Saneback (@saneback) 23 maj 2014
När ska #jajja sluta vara så pinsamma? pic.twitter.com/aM4B4SJE3p
— Joakim Jardenberg (@jocke) 27 maj 2014