Inför Mors dag berättade Euroflorist om hur m-handeln på senare tid letat sig in även i blomsterhandeln. Något som konkurrenten Interflora kan vittna om nu när dagen passerat.
Aldrig tidigare har så många beställt sin Mors dag-blomma via mobilen som i år. Sedan förra året har antalet köp via mobilen ökat med ungefär 300 procent, vilket visar på en stor växande trend även inom blomsterhandeln.
– Det är viktigt att det ska vara enkelt och bekvämt för våra kunder att köpa blommor när och var det passar dem. Den här fantastiska ökningen har gett oss ett kvitto på att vår satsning är rätt i tiden och något som kunderna velat ha, säger Interfloras VD, John Lilja.
Medveten satsning
Utvecklingen av näthandeln har under de senaste åren stått högt på Interfloras dagordning. Något som inte minst märktes i julas när företaget slog nytt rekord när det gäller försäljning på nätet.
Man har också satsat på snabba leveranser och precis som konkurrenten Euroflorist kan man erbjuda leverans samma dag som beställningen sker. Utöver det har alltså satsningen på m-handeln nu också börjat bära frukt.
Källa: Press