Inet har under de senaste åren prisats som Årets nätbutik, Årets e-handlare och Årets datorbutik av sina kunder, mycket på grund av sitt fokus på service. Nu satsar företaget ännu mer på just den biten genom att åka hem till de som behöver hjälp med sina datorer.
– Att våra tekniker gör hembesök blir en del av Inets servicelöfte och ett komplement till våra serviceverkstäder i butikerna. Hela vår företagsinställning är att ge kunderna service i världsklass, säger Johan Wahlberg, marknadschef för Inet.
På Inet har man under en tid sett en växande efterfrågan, både från privatpersoner och småföretagare, om att få hjälp med datorrelaterade problem på plats. Det kan vara att koppla ihop familjens olika datorer, sätta upp ett backup-system eller få ett mindre företagsnätverk att fungera.
– Utöver att få experthjälp på plats kan de flesta spara pengar på att en tekniker ger råd om vilket utrustning som är nödvändig eller vilka åtgärder som behövs för att allt ska funka som man vill, säger Marcus Bergström, servicechef och ansvarig för Inets satsning på hembesök.
Fler orter på gång
I dagsläget arbetar två tekniker i Göteborg, måndag till fredag klockan 9-18, med att göra hembesök. Målsättningen är att erbjuda samma service på alla orter som Inet har butiker. För närvarande i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uddevalla.
Priset för ett hembesök kommer att ligga på 699 kronor i timmen inklusive moms. Då ingår även alla tänkbara kostnader som parkeringsavgift, trängselskatt, bensin med mera. Timdebiteringen startar när bilen börja rulla.
– Vi vill att kunderna ska veta exakt vad de får betala och vill vara väldigt tydliga med att allt ingår i priset. Vi har redan förberett för att kunna ta fler bilar i drift och kommer att öka i takt med att våra kunder engagerar oss. Och vill man hellre komma till oss med sin dator har vi serviceverkstäder i alla butiker, säger Marcus Bergström.
Källa: Press