I morgon skall Aftonbladet lansera ett nytt koncept på Theyouway där redaktionella artiklar blandas med e-handel. Theyouway var från början en nätbutik som drevs av kändisfrisören Steve Terry och hans fru Helen. I april 2013 köpte Aftonbladet dock upp hela rasket.
Den nya satsning på Theyouway handlar nu om innehåll som skall driva försäljning.
– Redaktionella artiklar med möjlighet att shoppa produkten i direkt anslutning till texten blir en möjlighet när nya sajten Theyouway.com lanseras i morgon, skriver Aftonbladet.
Bloggare driver försäljning
Det som faktiskt händer är att Sofismode.se kommer uppgraderas till Theyouway.com, en portal för alla modeintresserade. På den nya sajten kommer Sofi Fahrman blogga tillsammans med Anine Bing och danska Pernille Teisbaek.
– Sajten är skapad efter våra läsares behov och är helt unik i sitt slag. Att besöka Theyouway.com ska vara en härlig shoppingupplevelse som både lockar till köp men som också inspirerar dig, säger Sofi Fahrman.
Möjligheten att köpa produkter i direkt anslutning till en artikel sägs vara unikt i Sverige enligt Aftonbladet.
Theyouway kommer att ha kopplingar till båda den gamla nätbutikens sortiment men även till externa butiker som Nelly, Asos och Zalando. Detta via en egen sökmotor för mode där man kommer kunna söka bland 4000 varumärken för kläder, skor och accessoarer.
– Vi märkte en ökad efterfrågan, framför allt från modeintresserade läsare, att kunna shoppa i direkt anslutning till redaktionellt material. Att inte bara läsa om vårens solglasögon och sedan själv googla fram dem, utan att också kunna handla, eller i alla fall titta närmare på produkterna, säger Anna Strömberg, ansvarig för satsningen.
Â
Källa: Press, Aftonbladet