Pop up-butiker verkar vara det nya svarta för landets e-handlare. Nyligen såg vi hur Bubbleroom körde vidare på konceptet i Göteborg efter en lyckad satsning i Malmö. Även Nelly har testat temporära butiker, både under sommar och vinterhalvåret.
Gasello är ett annat e-handelsföretag som nu fortsätter utveckla konceptet e-handel och pop up-butik i sommarsverige. Det här blir deras tredje år på Smögenbryggan och i år kommer man att satsa vidare på att skapa känslan av en e-butik i en fysisk butik.
Butiken kommer bland annat ha surfstationer, där kunder kan välja att beställa hem varor direkt hem i brevlådan.
– Sortimentet i butiken kommer att vara en blandning av storsäljare och produkter noga utvalda för sommarpubliken, säger Mikael Christensson, Marknadschef för Gasello.
En stor exponering
Gasello startades hösten 2011 av bröderna Johan och Mikael Christensson och idag säljer företaget underkläder för killar och tjejer i Sverige, Norge och Danmark omfattande mer än trettiofem varumärken.
Att man valt just Smögen för sin pop up-butik är inte så konstigt. Det är enligt Mikael en strategisk sommarort med tusentals besökare under högsommaren.
– Genom vår närvaro får vi en stor exponering, vilket är viktigt för en fortsatt stabil tillväxt. Det ger oss chansen att komma i kontakt med nya kunder som aldrig handlat på nätet och överföra lärdomar från den fysiska handeln till e-handeln, säger Mikael Christensson.
Källa: Press