De grossistbolag som nu omfattas av e-handelssatsningen väntas öka sin nätförsäljning med flera hundra miljoner kronor. Webbutikerna finns i branscher som till exempel Industriemballage, Hygien & Torkpapper samt Städprodukter.
Nyblomgruppen vill nu skapa nya och fräscha nätbutiker som erbjuder en bättre kundupplevelse.
– Efter många år av stark utveckling av kundupplevelsen för konsument-e-handel kräver B2B-kunder samma enkelhet exempelvis inom sök, navigation, filtrering, self-service och enkel check-out, säger Henrik Lundin, produktchef på Litium.
Litium sålde förra året sin konsultverksamhet till företaget iStone i en fokuserad satsning på sina produkter. Några månader senare lanserade de även ett e-handelspaket speciellt anpassat för B2B-näthandel.
Den senaste kunden var dock en högst konsumentinriktad e-handlare, Jollyroom. Men nu verkar de alltså vinna mark även på B2B-sidan.
Källa: Press